Бесплатная консультация профессионального автоюриста

Ford f 450 super duty


Ford F-450 Super Duty Platinum — король среди пикапов

Встречайте Ford F-450 Super Duty Platinum: потрясающий и смешной, подавляющий и разочаровывающий, удобный и жестокий — совмещающий казалось бы несовместимые вещи, и в этом его главная сила. Ну если конечно не считать, что он может буксировать почти 16 тонн, а это скорее всего больше, нежели все чем вы владеете.

На самом деле это Lincoln Town Car, поставленный на шасси от грузовика. Но он настолько огромен, что не вписывается ни в одно парковочное место, причем как по длине, так и по ширине! Проезжая мимо припаркованных вдоль дороги маленьких хэтчбеков, в боковом зеркале вам будет видно, как от вашего воздушного потока они мило подпрыгивают и, как елочки на новый год, загораются гирляндами сигнализаций. В общем это не самая практичная машина для города, зато за его пределами…

Но об этом немного позже, ведь в этом году Форд привлек внимание журналистов своим полностью алюминиевым пикапом  F-150, грузоподъемностью в пол тонны. Видимо в компании решили на этом не останавливаться и продолжить тенденцию и в линейке старших пикапов Super Duty. И хотя средние братья пикапа F-250 and F-350 Super Duty могут сойти за «обычные автомобили», Форд Ф-450 Супер Дьюти Платинум выделяется из них, как Дольф Лундгрен, раздающий автографы своим поклонникам из младших классов средней школы. Эти двойные задние 19,5-дюймовые колеса просто невозможно не заметить. И хотя они сделаны из алюминия, большая часть кузова все еще сделана из старой, доброй стали.

Интересно, что двигатель Power Stroke для Ford F-450 претерпел значительную модернизацию: второе поколение 6,7-литрового турбодизеля V-8 получило блок двигателя, отливаемый из упрочненного графитом железа, что значительно сказалось на увеличении рабочих прочностных характеристик. Сама же турбина расположена между рядами цилиндров, что сильно сокращает длину выпускного тракта и, среди других преимуществ, повышает эффективность турбокомпрессора. Такая компоновка скорее характерна для спортивных версий от Audi и BMW, где она получила название «обратного потока», но для такого дизельного великана это что-то совершенно новое.

Обновленный Power Stroke выдает на пике 440 лошадей и 1165 Нм крутящего момента. Это всего на 7 Нм меньше, чем у 6,7-литрового турбодизеля Cummins от Dodge Ram, зато при этом он мощнее на 55 лошадиных сил. А преимущество над 6,6-литровым турбодизельным двигателем Duramax, используемым в GMC Sierra и Silverado, вообще неоспоримо — двигатель Ford F-450 Super Duty Platinum на 130 Нм и 144 л.с. мощнее. При этом нужно учитывать, что все вышеперечисленные пикапы с потрясающей легкостью могут буксировать большие яхты, дома на колесах или прицепы для перевозки лошадей. Но в Америке любят не только большие, но и главное мощные пикапы. И чем мощнее, тем лучше — ну чтож, в добрый путь Ваше Величество, да здравствует новый король!

В отличие от GMC и Dodge, Ford позиционирует F-450 Super Duty Platinum как пикап, не смотря на одинаковую грузоподъемность в 1,5 тонны. Это предъявляет дополнительные требования к мягкости подвески. И инженеры, разработавшие Ф-450 нашли компромисс между жесткостью, необходимой при полной загрузке, и комфортом при обычных поездках, правда без загрузки задок все-равно жестковат.

По поведению на дороге Форд Ф-450 Супер Дьюти Платинум очень похож на Ф-150. Отзывчивость на поворот руля маленькая и немного заторможенная, тормозить нужно начинать заранее, а колесная база в 4379 мм и габаритная длина в 6680 мм — это совсем не то, что делает легким и приятным маневрирование при движении по городу. А вот двигатель действительно хорош: в паре с шестиступенчатой автоматической коробкой передач он легко разгоняет этот почти четырех тонный монстр (3 855 кг даже без водителя и пассажиров).

Но самое главное, о чем нужно постоянно помнить водителю — это габариты пикапа по ширине. Если поставить боковые зеркала в крайние положения, то она составит 2795 мм! В зеркалах нужно постоянно следить, чтобы задние колеса не заезжали на соседнюю полосу для движения. И даже с камерами на борту, парковка задним ходом — развлечение для сильных духом. В общем этот автомобиль не для вождения расслабленным движением одной руки.

Кстати говоря, система полного привода отлично работает. Единственно, что она предназначена для небольших скоростей, т.е. для буксировки скажем прицепов по грязным проселочным дорогам. А вот буксировать трейлер на шоссе с полным приводом уже не получиться, во всяком случае Форд категорически не рекомендует так делать. Хотя как говориться: что русскому хорошо, то немцу… Ведь пробовать на свой страх и риск никто запретить не может.

Неоднозначным и странным получился интерьер Ford F-450 Super Duty Platinum. В нем с переменным успехом борются между собой две противоположности: роскошь и утилитарность. Внутри много кожи, небольших карманов для хранения мелочей, которые создают такой почти домашний уют в паре с системами, позволяющими подключить любой современный гаджет. Но подделка под дерево на передней панели выглядит до смешного неправдоподобной и индустриальное прошлое пластиковых панелей как бы борется с дорогой кожей обивки салона. В общем хоть прайс на этот пикап начинается от $74,665, но многое в интерьере взято из кабины F-250 Super Duty, который стоит всего $32,240.

Несмотря на все недостатки, даже просто открытие двери Ф-450 вызывает ощущение какого-то большого события, как за несколько дней до нового года: праздник еще не наступил, но его ощущение уже витает в воздухе. А этот прекрасный двигатель! Но это инструмент, предназначенный для титанов капитализма, у которых и так много эксклюзивных игрушек, но их еще нужно довезти в разные места, иногда и по бездорожью. Если вы именно из таких, то лучего пикапа, чем Форд Ф-450 Супер Дьюти Платинум не найти!

Фото Ford F-450 Super Duty Platinum

Фото салона Форд Ф-450 Супер Дьюти Платинум

Видео-обзор Ford F-450 Super Duty Platinum

Метки: 2015, F-450, пикап. Закладка Постоянная ссылка.

autoinsula.ru

Новости

2014 » Декабрь » 20 » 13:09

2015 Ford F-450 Super Duty Platinum первый тест

Время больших перемен: новые супертяжёлые пикапы «Форд» переопределяют сегмент

Существует такая поговорка: «Иди дальше или возвращайся назад». И компания Ford явно не относится к тем, кто способен вернуться. Заставляющий подниматься стрелку автомобильных весов до 4130 кг полноразмерный пикап-тяжеловес F-450 Super Duty Platinum является самым тяжёлым автомобилем этого класса из всех, когда-либо протестированных нашей редакцией. С точки зрения возможностей машину тоже можно назвать лучшей. При этом и вес, и грузоподъёмность дают ей все те детали, которыми она, собственно, и отличается от своего «младшего брата» F-350. Среди них – подвески, оси, колёса, пружины и шины. Особенно важными для это авто являются 19,5-дюймовые колёса, размеры которых соответствуют небольшому грузовику. В модели F-450 Super Duty Platinum «Форд» сделал ставку на габариты и грузоподъёмность. Автомобили Ford, как обычно, сделаны на совесть. Тестируя этот полноприводный гигант, мы практически не заметили его солидный, превышающий 4 тонны вес. Это истинная правда – огромная масса машины нас совершенно не беспокоила. Остаётся только снять шляпу перед работающими в компании «Форд» фанатами мощных пикапов, создавшими один из самых безумных двигателей в мире, который я когда-либо видел. На нём вы можете почувствовать себя практически героем Мела Гибсона из первой части «Смертельного оружия». Работа лишь переднего привода заставляет заднюю часть F-450 скользить по дороге. Но, когда у машины подключен полный привод, задние колёса словно стараются разорвать в клочья асфальт, по которому она едет. Всё это достигается наличием 440 лошадиных сил и крутящим моментом 1166 Н-м, то есть большими показателями, чем у многих сделанных за пару последних десятилетий суперкаров. Хотя эти параметры намного больше влияют на производительность автомобиля, чем на его конкурентоспособность среди других пикапов. И всё-таки это настоящий гигант. Проехав долгий путь из Аризоны на F-450 с почти 2 тоннами груза (резиновых матов для конюшен) в грузовом отсеке, я обеспечил себе вполне приличную поездку на этом красном «звере», совершенно не замечая каких-либо снижения его скорости. Что ни говори, а с точки зрения грузоподъёмности вам не найти лучшего варианта, чем F-450 Platinum. Новый Ford F-Series Super Duty является достойным претендентом на победу в ежегодном автошоу Motor Trend Track, которое состоится в 2015 году. И совсем скоро мы выясним, достаточно ли всех его параметров для получения звания чемпиона. Среди всех автомобилей, предназначенных для буксировки грузов, F-450 Super Duty является лучшим из того, что вы можете приобрести на сегодняшний день. Имея грузоподъёмность до 14 тонн (3 в кузове, 11 – в прицепе), он обгоняет Ram HD 3500, занимающий второе место с аналогичным показателем в 13,6 тонны. А в общей сложности пикап «Форд» может передвинуть до 18,3 тонны (максимальная общая масса самого пикапа, прицепа и пассажиров), тогда как Gnarliest Chevy HD способен на перемещение только 14 тонн, а Ram – до 17 тонн. И то – таким характеристикам Ram обязан, в основном, обновлённой версии своего двигателя, шестицилиндровому турбинированному Cummins с крутящим моментом 1173 Н-м, что на 7 Н-м больше, чем у тестируемого нами «Форда». Хотя, конечно, эти 0,6% на самом деле несущественны даже теоретически. На практике же ни одно другое авто не сможет буксировать такой же вес, как F-450. Такая вот арифметика. Мы не взвешивали базовую модификацию F-450, модель XL, однако компания «Форд» утверждает, что она будет немного легче. При этом салон автомобиля украсят имитацией дерева и большим количеством кожи. Проверим приведенные в технической документации F-450, отняв от полной снаряженной массы 18,3 т максимальный буксировочный и перевозимый вес 14120 кг, получится 4,18 т. Уберите из этого уравнения ещё 4130 кг массы самого автомобиля, и получится 50 килограммов остатка. Теперь, если присоединить к седельно-сцепному устройству автомобиля и добавить в грузовой отсек заявленные в паспорте F-450 14120 кг, вам придётся где-то найти для него 50-килограммового водителя. Но, даже при более реальном весе среднего автомобилиста Ram значительно отстаёт, так как при собственной массе 3,6 т имеет общую грузоподъёмность только 13600 кг, и даже полная снаряженная масса машины достигает «всего лишь» 17 тонн. Получается, что «Форд» в любом случае является сильнейшим в условиях буксировки и перевозки груза. Конечно, за всю эту мощность приходится платить – F-450 Super Duty Platinum стоит $75795. При этом вы можете получить базовую модификацию F-450 Super Duty XL по цене от $53145. Существуют, правда, несколько особенностей F-450, которые нам не слишком понравились. Например, отсутствие возможности легко забираться в кузов пикапа. Так, например, занеся в грузовой отсек какой-либо груз и перекрыв себе отход через задний борт, вам будет не слишком удобно выбираться оттуда. Кстати, и сам задний борт закрывается таким образом, что может поранить пальцы. Намного проще устроены пикапы «Шевроле», кузова которых оборудованы специальными порогами для подъёма в кузов и спускания обратно. Также не слишком радует и расход топлива F-450 Platinum. Впрочем, его довольно легко объяснить весом автомобиля, достигающим 4130 кг. Сами понимаете, что такая масса требует для своего перемещения немало бензина. Так, с 2 тоннами полезной нагрузки (резиновых матов для конюшни, весящих чуть больше 45 кг каждый) в кузове, огромный «Форд» по дороге к Лос-Анджелесу потратил 17 л на 100 км. Это довольно много, особенно, если учесть, что Chevy Silverado 3500HD, весящий почти столько же, 3,7 т, и перевозящий такое же количество ковриков для лошадей (40 штук) израсходовал в среднем 13,8 л/100 км. Тем не менее, несмотря на разницу в весе около 500 кг, F-450 едет быстрее, чем «Шевроле». С весом чуть более 900 кг в грузовом Chevy необходимо 9,1 секунды, чтобы перейти со скорости 80 до 110 км/ч на пресловутой аризонской трассе Дэвис Дэм, в то время как «Форду» понадобилось для этого на полсекунды меньше. Более того, когда к седельно-сцепному устройству машины присоединили прицеп весом 4,5 тонны, «Шевроле» разогнался до 100 км/ч за 18 секунд, а F-450 – за 17,1 секунду. Хотя без груза Chevy может достичь 100 км/ч за 7,8 секунды, а тяжеловесный «Форд» сделает это уже за 8,3 секунд.

Подведём итоги. Если вашей целью является перемещение достаточно тяжёлых прицепов и перевозка значительных грузов, а не забота об экономии топлива, F-450 станет для этого практически идеальным вариантом. В противном случае этот вариант не для Вас.

Материалы по теме:

New 2015 Ford F-450 Super Duty 6.7L Turbo Diesel 2015 Ford F-450 vs Ram 3500 Cummins HD Diesel Extreme Towing Review Ford F-450 Super Duty: всегда еще больше мощности
2015 Ford F-450 Platinum Super Duty
BASE PRICE $69,985
PRICE AS TESTED $74,665
VEHICLE LAYOUT Front-engine, 4WD, 5-pass, 4-door truck
ENGINE 6.7L/440-hp/860-lb-ft turbodiesel OHV 32-valve V-8
TRANSMISSION 6-speed automatic
CURB WEIGHT (F/R DIST) 9083 lb (56/44%)
WHEELBASE 172.4 in
LENGTH x WIDTH x HEIGHT 263.0 x 96.0 x 79.7 in
0-60 MPH 8.3 sec
QUARTER MILE 16.3 sec @ 84.4 mph
BRAKING, 60-0 MPH 147 ft
LATERAL ACCELERATION 0.68 g (avg)
MT FIGURE EIGHT 30.0 sec @ 0.66 g (avg)

2015 Ford F-450 Super Duty Platinum

fuckfueleconomy.su

технические характеристики Ford F - 450 super duty 2007 - 2010

Технические характеристики Ford F-450 super duty 2007, 2008, 2009, 2010: мощность, расход топлива на 100 км, вес (масса), дорожный просвет (клиренс), радиус разворота, тип трансмиссии и тормозов, размеров кузова и шин

Все фото Ford F - 450 super duty 2007 - 2010 Модификации Объём двигателя, см3 Мощность, кВт (л.с.)/об Цилиндры Крутящий момент, Нм/(об/мин) Тип топливной системы Тип топлива
Lariat 4 двери 4x2 сша 6400 (350)/3000 V-образный: V8 (881)/2000 Электронный впрыск Дизель
Lariat 4 двери 4x4 сша 6400 (350)/3000 V-образный: V8 (881)/2000 Электронный впрыск Дизель
XL 4 двери 4x4 сша 6400 (350)/3000 V-образный: V8 (881)/2000 Электронный впрыск Дизель
XLT 4 двери 4x2 сша 6400 (350)/3000 V-образный: V8 (881)/2000 Электронный впрыск Дизель
XLT 4 двери 4x4 сша 6400 (350)/3000 V-образный: V8 (881)/2000 Электронный впрыск Дизель
Модификации Степень сжатия Диаметр цилиндра и ход поршня (мм) Расположение клапанов и распредвала
Lariat 4 двери 4x2 сша 16.7 98.0 x 104.9 32 / OHV
Lariat 4 двери 4x4 сша 16.7 98.0 x 104.9 32 / OHV
XL 4 двери 4x4 сша 16.7 98.0 x 104.9 32 / OHV
XLT 4 двери 4x2 сша 16.7 98.0 x 104.9 32 / OHV
XLT 4 двери 4x4 сша 16.7 98.0 x 104.9 32 / OHV
Модификации Тип привода Тип трансмиссии (базовая) Тип трансмиссии (опционально)
Lariat 4 двери 4x2 сша Задний привод 6-МКПП (Overdrive) 5-АКПП (Overdrive)
Lariat 4 двери 4x4 сша 4x4 (Полный привод) 6-МКПП (Overdrive) 5-АКПП (Overdrive)
XL 4 двери 4x4 сша 4x4 (Полный привод) 6-МКПП (Overdrive) 5-АКПП (Overdrive)
XLT 4 двери 4x2 сша Задний привод 6-МКПП (Overdrive) 5-АКПП (Overdrive)
XLT 4 двери 4x4 сша 4x4 (Полный привод) 6-МКПП (Overdrive) 5-АКПП (Overdrive)
Модификации Передняя подвеска Задняя подвеска Диаметр разворота,м
Lariat 4 двери 4x2 сша Независимая Зависимая 17.8
Lariat 4 двери 4x4 сша Независимая Зависимая 17.2
XL 4 двери 4x4 сша Независимая Зависимая 17.2
XLT 4 двери 4x2 сша Независимая Зависимая 17.8
XLT 4 двери 4x4 сша Независимая Зависимая 17.2
Модификации Размер
Lariat 4 двери 4x2 сша 225/70R20
Lariat 4 двери 4x4 сша 225/70R20
XL 4 двери 4x4 сша 225/70R20
XLT 4 двери 4x2 сша 225/70R20
XLT 4 двери 4x4 сша 225/70R20
Модификации Длина, мм Ширина, мм Высота, мм Колея передняя/задняя, мм Колесная база, мм Дорожный просвет (клиренс), мм Объем багажника, л
Lariat 4 двери 4x2 сша 6665 2426 2027 -/- 4379 - -
Lariat 4 двери 4x4 сша 6665 2426 2027 -/- 4379 - -
XL 4 двери 4x4 сша 6665 2426 2027 -/- 4379 - -
XLT 4 двери 4x2 сша 6665 2426 2027 -/- 4379 - -
XLT 4 двери 4x4 сша 6665 2426 2027 -/- 4379 - -
Модификации Снаряженная масса, кг Максимальная масса, кг Грузоподъёмность, кг
Lariat 4 двери 4x2 сша 3760 - -
Lariat 4 двери 4x4 сша 3940 - -
XL 4 двери 4x4 сша 3940 - -
XLT 4 двери 4x2 сша 3760 - -
XLT 4 двери 4x4 сша 3940 - -
Модификации Количество сидений Количество дверей
Lariat 4 двери 4x2 сша 6 4
Lariat 4 двери 4x4 сша 6 4
XL 4 двери 4x4 сша 6 4
XLT 4 двери 4x2 сша 6 4
XLT 4 двери 4x4 сша 6 4

www.bibipedia.info

2011 Ford F-250 / F-350 / F-450 Super Duty Road Test – Review – Car and Driver

View 57 Photos

Say what you will about refinements and trick features, the keys to success in the heavy-duty pickup business are power and payload. This is not to say that Ford has nothing to say in the area of civilizing niceties—quite the contrary. But the big story surrounding the blue oval brand’s 2011 F-series Super Duty trucks has to do with a major uptick in muscle and work ethic.

When the new big boys—the F-250, the F-350, and the F-450—swagger into showrooms in April, they’ll sport two new engines, a new six-speed automatic transmission, the biggest payload capacities in their respective categories, and the highest towing capabilities. That’s not to mention the fresh sheetmetal and a grille with a pair of big, shiny horizontal bars reflective enough to be seen from low-earth orbit.

It’s big iron with a big curbside presence. And with a new 13-inch blue-oval logo up front, it would require extremely poor eyesight (apologies to Stevie Wonder) to perceive this as anything but a Ford.

The two new engines are a 6.2-liter gasoline V-8 and a 6.7-liter turbo-diesel V-8. Ford’s SOHC 6.8-liter V-10—362 hp, 457 lb-ft of torque—carries over but is limited to chassis-cab applications.

Rated for 385 hp and 405 lb-ft, the gasoline V-8 is a short-stroke, over-square SOHC 16-valve design with variable cam timing and two spark plugs per cylinder to ensure more complete combustion. It’s capable of running on E85 and replaces the rather anemic 5.4-liter V-8 that registered a mere whimper in the full-size-truck segment with 300 hp and 365 lb-ft. We can’t wait to see what Ford’s F-150 SVT Raptor, currently the only light-duty application for the engine, can do with one of these 6.2-liters bolted under its hood.

 title=

The bigger news is the new turbocharged and intercooled 6.7-liter Power Stroke diesel V-8. Not only does it generate output ratings that make competing oil burners look tame—390 hp and 735 lb-ft—but it also produces these numbers at very low revs (2800 and 1600 rpm, respectively). Moreover, it represents a clean-sheet—or, more accurately, a blank-computer-screen—design by Ford, and it can burn B20 biodiesel.

After a long and sometimes rancorous relationship with Navistar, Ford’s previous diesel-engine partner, the automaker elected to develop the next generation of its Power Stroke diesel in-house. Bosch worked with the Ford team to develop the turbo system, which entails an innovative variable turbo: one turbine wheel (supplied by Honeywell) with vanes on both sides, operating sequentially. Another intriguing design element is the absence of external exhaust headers. Airflow through the heads is reversed, with air entering on the outside and the exhaust ports and turbocharger inside the engine’s V. This allows for shorter plumbing and improves turbo response time and cooling. Like other contemporary common-rail diesels, injection pressures are enormous—close to 30,000 psi—to enhance fuel atomization and promote more-complete combustion. Even so, reducing oxides of nitrogen and particulates to meet emissions regs for all 50 states requires a significant 30 to 50 percent of the exhaust gases to be recirculated, plus urea injection upstream from the catalytic converter and a particulate filter at its exit.

In addition to several other inventive elements, Ford claims its new engine weighs 160 fewer pounds than the Navistar 6.4-liter V-8 it replaces, thanks to aluminum cylinder heads and the use of a compacted-graphite-iron block.

Developed for the higher output of the new turbo-diesel, Ford’s heavy-duty 6R140 TorqShift six-speed automatic transmission is equally new, replacing the previous five-speed automatic as well as the six-speed manual, which has been dropped. The 6R140 serves gas and diesel trucks. Its shifts are smooth, and manual-operation options extend to electronically locking out some of the higher gears to prevent upshifts in heavy-load situations, thus keeping the engine in the sweet spot of its power band.

The combination of the new turbo-diesel and six-speed auto adds up to performance that is nothing short of prodigious. This doesn’t refer to 0-to-60-mph times, of course—vehicles weighing anywhere from just under three to well over four tons aren’t quick off the line unless there’s a catapult involved, and in any case, diesels usually aren’t the right prescription for drag strips.

But when it comes to work, these babies deliver. The most impressive part of a day-long preview staged by Ford involved hitching an F-250 Super Duty crew cab to a 10,000-pound trailer and then towing it up and down a mountain loop. The Power Stroke diesel handled the job easily and with astonishingly little racket.

Towing capabilities range from a claimed 11,800 pounds up to 16,000 with a frame-mounted hitch and up to 24,400 pounds with a gooseneck or fifth-wheel setup, which for the first time is a factory-installed option. Maximum payloads range from 2350 pounds to as high 6520, and Ford claims best-in-class in both categories across its broad range of heavy-duty offerings.

Beyond that, Ford says the new turbo-diesel, in addition to its increased muscle, will deliver up to 18 percent better fuel economy (15 percent for the new gasoline V-8). What this means precisely is hard to quantify, since the EPA doesn’t issue ratings for vehicles with gross vehicle weight ratings above 8600 pounds. But we’d anticipate unladen fuel economy in the low-20-mpg range on the highway, depending on axle ratio.

Aside from heftier crossmembers and beefed-up steering gear, the trestle-like underpinnings of the Super Duty trucks are unchanged. The suspension design—control arms and coils up front (a solid axle in four-wheel-drive models), longitudinal leaf springs and a solid axle at the rear—is also carry-over, although the shocks have been revalved and retuned to provide a cushier ride.

The ride does in fact seem velvety—on smooth pavement. But the first significant bump reminds you that there are substantial masses of unsprung weight moving around down there. This is, after all, a big truck; no one is going to confuse it with a Mustang. Similarly, the steering, designed to deal with immense loads, is slow and not at all tactile. The effort is about right, but on-center feel is simply not a part of the deal.

 title=

On the other hand, cabin noise has been reduced compared with that of the previous Super Duty, in part due to the remarkably quiet operation of the new turbo-diesel engine, but also thanks to the isolation of pavement resonance coming up through the suspension. We also were impressed with the truck’s off-road capability, enhanced by a hill-descent-control feature and lockable rear diff. A long wheelbase isn’t the best bet for rock crawling, but the Super Duty does seem to be well suited to getting contractors to remote job sites.

Perhaps the biggest physical update to the inner Super Duty is up front, where the seats from the latest F-150 have been carried into the bigger trucks. There’s an immense center console capable of swallowing your pet badger—or at least a couple of laptops. And the dashboard has been redesigned.

And of course there’s a plethora of electronic goodies on offer: stability control; an updated edition of Sync, Ford’s Microsoft-based communications and infotainment system; an optional touch-screen nav system; an LCD for tracking fuel economy, trip time, miles to empty, etc.; a pre-towing checklist; and the Ford Work Solutions feature that includes an in-dash computer and an RFID system to keep track of tools and equipment.

When the 2011 Super Duty trucks go on sale in April, pricing for a base two-wheel-drive standard-cab F-250 with the 6.2-liter V-8 will start at $28,975, a noticeable increase over its predecessor, which based at $26,850.

But Super Duty increases aren’t uniform across the board, and there are bright spots, such as the F-250 four-wheel-drive XLT crew cab at $37,940, which is the same as the corresponding 2010 version and includes the new automatic transmission, since the manual transmission has been discontinued. With such a broad lineup of models, heavy-duty pickup prices span a wide range, and that’s true here, from the base truck’s to more than $64,000 for a burly F-450 with all the trimmings.

Given the nature of these beasts, their appeal is limited largely to buyers who need big capabilities. Ford currently owns 46 percent of this total market, 65 percent of which is diesel. A large component of the total market is fleet and commercial users, and Ford claims 60 percent of that. The aim, of course, is to increase share right across the board. Judging by our brief encounter with the lineup, it looks like Ford has the right weapons for the fight.

Overview Photos Build and Price View All Features and Specs

VEHICLE TYPE: front-engine, rear- or 4-wheel-drive, 2-5-passenger, 2-, 2+2-, or 4-door truck

BASE PRICE: F-250, $28,995; F-350, $29,715; F-450, $49,325

ENGINE TYPES: SOHC 16-valve V-8, iron block and aluminum heads, port fuel injection; turbocharged and intercooled pushrod 32-valve diesel V-8, iron block and aluminum heads, direct fuel injection

Displacement: 379 cu in, 6210 cc (gas)/406 cu in, 6651 cc (diesel)Power: 385 hp @ 5500 rpm (gas)/390 hp @ 2800 rpm (diesel)Torque: 405 lb-ft @ 4500 rpm (gas)/735 lb-ft @ 1600 rpm (diesel)

TRANSMISSION: 6-speed automatic with manumatic shifting

DIMENSIONS:Wheelbase: 137.0-172.4 in Length: 227.6-263.0 inWidth: 79.9-96.0 in Height: 76.5-80.8 inCurb weight (C/D est): 5750-8600 lb

FUEL ECONOMY: EPA city/highway driving: not available

2008 Ford F-250 Super Duty 4x4 Crew Cab Diesel V-8 Short Take Road Test · September 2007 2008 Ford F-250 Super Duty 4x4 Crew Cab Diesel V-8 Short Take Road Test · September 2007 Despite its humongous size, it's a pickup that's easy to live with. The Strange Underworld of the Big Rigs 2011 Ford Super Duty DeWalt Contractor Concept Auto Shows · October 2009 SEMA: DeWalt and Ford demo the contractor’s new best friend. 2010 Ford F-150 SVT Raptor Road Test · November 2009 Ford's big air Raptor lives for trail running and disaster outrunning. 2009 Roush Ford F-250 Super Duty Propane Quick Spin · December 2009 We find out just how well barbecue fuel can power a truck. 2010 Dodge Ram 2500 Laramie Mega Cab 4x4 Short Take Road Test · February 2010 Mega torque makes this Mega Cab Ram a mega-hauler. 2011 Chevrolet Silverado Heavy Duty Official Photos And Info · February 2010 Bigger, badder, and better, the new heavy-duty Chevy looks to turn up the heat on the competition. 2011 Ford F-350 Super Duty Lariat 4x4 Crew Cab Short Take Road Test · May 2010 We put this Super Duty to work, which is exactly where it belongs. 2015 Chevrolet Silverado 2500 / 3500 HD First Drive Review · February 2014 Mixing power with refinement for heavy-duty excellence. 2015 Ford F-350 Super Duty Diesel V-8 First Drive Review · July 2014

www.caranddriver.com

Ford представил новое поколение тяжёлых пикапов Super Duty

2017 Ford F-450 Platinum

Компания Ford рассекретила новое поколение тяжелых пикапов Super Duty. Вслед за «младшим братом» F-150 тринадцатого поколения новый Super Duty получил новую раму, на 95% выполненную из высокопрочных сталей (по заверениям представителей «Голубого овала», она стала в 24 раза крепче, чем у предыдущего поколения) и кузов из алюминиевого сплава. Но, если у F-150 переход на «крылатый металл» позволил снизить массу пикапа по сравнению с прошлой генерацией модели примерно на 300 кг (700 фунтов, если быть точными — 317,5 кг), то Super Duty «сбросил» вполовину меньше, всего 158 кг (350 фунтов).

2017 Ford F-450 Platinum

Вопреки слухам, Ford не стал добавлять в моторную гамму нового Super Duty бензиновые турбодвигатели EcoBoost, тяжёлые пикапы по-прежнему предлагаются с дизельной «восьмёркой» Power Stroke объёмом 6,7 литра, и бензиновыми V8 объёмом 6,2 литра и 6,8-литровым V10 (доступным только для грузовых шасси). Восьмицилиндровый бензиновый мотор теперь агрегатируется с новым шестиступенчатым «автоматом» TorqShift-G, прочие силовые агрегаты по-прежнему поставляются с модернизированной АКПП 6R140 TorqShift. Отдача моторов пока держится в секрете, представители Ford ограничиваются дежурными фразами, что двигатели стали мощнее и экономичнее, однако, по слухам, мощность дизельного V8 превысит отметку 450 л.с., а максимальный крутящий момент превзойдёт 1 350 Нм. Кроме того, пикапы получили более мощные тормоза и усиленное шасси.

2017 Ford F-450 Platinum

Внешность нового Super Duty выполнена в том же ключе, что и у Ford F-150, оформление приборной панели также позаимствовано у «младшего» родственника, оттуда же взяты 8-дюймовый экран мультимедиа-системы, мультиконтурные кресла с опционным массажёром и надувные задние ремни безопасности. В списке доступного оснащения появилась мультимедиа-система SYNC3, камеры кругового обзора, светодиодные фары и задние фонари, адаптивный круиз-контроль, системы контроля за слепыми зонами и соблюдением рядности, а также система предупреждения столкновений.

2017 Ford F-450 Platinum

Ford Super Duty 2017 модельного года будет предлагаться покупателям в пяти комплектациях: XL, XLT, Lariat, King Ranch и Platinum. Продажи Super Duty нового поколения начнутся ближе к концу следующего года.

pickupinfo.ru

MoiBibiki

All brands The plethora of cars and models out there is as wide and varied as the number of fashion designers in the world. Just like you would be confused when you wish to shop for branded clothes, so would you be when you are shopping for cars. Indeed, every showroom that you visit will have sworn their allegiance to a particular brand and they will always push to sell those brands above all else. When you shop for cars, you are bound to be confused even if you have a budget in mind and the kind of vehicle you wish to own. That is when you can really avail of a site that offers car reviews. Car review sites might be several but you need one which will be objective. You need a car review site to offer the following information on cars:
  • Details of production
  • Exterior body details
  • Details on interior features
  • Review of performance on the road
Indeed, these are the critical aspect that one needs to know before deicing whether the vehicle will suit their purpose or not. A site such as Moibibiki will not only offer you details on the factory settings and base or ramped up models of the cars, you will also get to know performance details here. The ability of the car to reach a certain speed; mileage that it provides, the safety features are some vital aspects that one needs to know in order to make up one’s mind about a vehicle. Again, you might consider reviews of different vehicles which lie within the price range that you have in mind. That will offer you choice across a range of vehicles which are available to you within your budget. You could opt for a family sedan, a compact car or a high performance car given the choice. You need a site that can make such information available to you. And that is exactly what Moibibiki does. Thus, without further ado, bookmark this site for the next time you wish to refer to car reviews. You will also receive useful links to associated sites to gain further information on cars sold in Europe. So go ahead, share the news and forward the useful links to your friends. Whoever is on the lookout for dependable car reviews, is sure to gain useful information from this site.
2015-06-18 11:28:16 Land Rover Range Rover Latest model Sport SVR: A Fast & Quick Vehicle

Land Rover Range Rover latest 2015 model Sports SVR is a fast and quick car. It also has some of the characteristics of standard Range Rover Sports car. It has been powered by a supercharged intercooler engine producing an impressive power output. The vehicle is very praiseworthy, but its cabin is similar to the stand Range Rover Sport, which makes a bit unhappy for some people.

2015-06-18 11:27:24 2016 KIA Sorento: A family vehicle with good value for your money

The new vehicle, 2016 KIA Sorento, is considered to be a vehicle equipping with some of the special features of a family car. The vehicle has developed with the intention that it could offer nice driving dynamics. It is spacious as well as dashing. The best thing is good value for your money.

2015-06-18 11:26:46 2015 Chrysler Model 300 V-6 AWD, big price tag but the car shows presence

The latest Model Chrysler 300 Limited, as base cars go, does not let you feel that you have agreed on cheap seats, as the inexpensive 300 spreads its charm on the curb.  If you are out enjoying in town, the chances are that the 300 will get parked in the front, as the flagship sedan of Chrysler radiates Bentley-like bad-boy look, which it came with in the beginning.

2015-06-18 11:25:59 2014 Land Rover LR4: A 7 Seater Vehicle with Off-Road Capability

The 2014 model of the Land Rover LR4 is a seven seater vehicle which is efficient enough to run in the off-road condition. The interior has been made simple, but it has been crafted well, so it looks elegant. The vehicle has been equipped with unique styling. However, the vehicle lacks all those characteristics that thrill most of the people. 

2015-06-17 12:35:00 2017 Volkswagen Golf SportWagen Alltrack, getting ready to launch in the USA

Volkswagen always enters the party late. The German maker is releasing the Alltrack model of Sportwagen in the U.S. next year that we had just tested. It is an elevated Golf SportWagen equipped with off-road styling, and all-wheel-drive. This is making an appearance after the segment pioneers Volvo XC70, and Subaru Outback were introduced to the scene two decades ago. 

2015-06-17 12:34:20 2013 Ford Taurus SEL AWD, the refreshed sedan is not exactly stimulating

The Taurus refreshed for 2013, is similar to the top of the heap Ford family sedans coming from past years, like Galaxie 500, the LTD, huge, quiet and comfortable with respectable amount of power and relaxed driving dynamics. The interiors are with plush materials bordering on luxury, but Ford is not ready to name it as a luxury car though the price of Taurus has soared up to $40, 000.

2015-06-17 12:33:38 Volkswagen Beetle Dune Concept, The hybrid-concept off-roader getting ready for the market

We were presented with an opportunity to drive the Beetle Dune concept of Volkswagen that grabbed the attention of the crowd at the 2014 Detroit Show. Well, why to test a car which is ancient according to automotive terms? Well, the Dune schedule to come in 2016 is fitted with a Hybrid Powerplant, which was not even chosen to enter Beetle.

2015-06-17 12:32:52 CR Supercars 1968 Ford Mustang Villain: a much improved vintage Mustang

Old cars are discarded because they are old, but their brand value never diminishes. Old bodies gather rust, the suspension loosens and ultimately the engine devours itself. The classic recreations of Yukon Oklahoma, the Ford Mustang specialists, offer a cure for this if you want your 1968 fastback restored with a fresh leash or life littered with rejuvenated modern vitality.  

2015-06-16 11:34:26 2016 Mitsubishi Outlander, it is quiet out there

Mitsubishi once inspired awesomeness as an automobile provider such as the 3000GT VR-4,  Starion ESI, and Evo, which is recently dropped, is no more  of the former self and is limited to producing a couple of crossovers, the outdated Lancer compact, the Mirage econobox and the i-MiEV. The revival of Mitsubishi fortunes comes with the release of the 2016 Mitsubishi Outlander.

2015-06-16 11:33:36 2015 Alfa Romeo 4C Spider: A Dashing Car With New Audio System

This new model of the Alfa Romeo 4C Spider has been incorporated with a turbocharged 16 valve engine which is efficient enough to offer you the existing experience of driving. The fuel economy is also good both on the highway as well as in the city. This two passenger vehicle looks dashing from out while inside you may feel it a bit noisy. 

www.moibbk.com

Ford F-450 Super Duty

The Good

With a turbodiesel V8, compliant ride, better-than-adequate handling, a roomy cab and a pile of standard goodies in the higher trims, Ford’s 2012 F-450 Super Duty pickup trucks once more bring a whole lot to the table.

The Bad

The big 2012 F-450 Super Duty, however, won’t win any prizes for fuel economy, has a somewhat aged look to the cab and will be almost impossible to maneuver in crowded parking lots or downtown traffic.

The CarGurus View

There’s a reason Ford’s Super Duty lineup is tops in its class: It just does the job better. Class-leading towing and payload capacities, handsome profiles, plenty of work-related add-ons and room to carry the whole crew are part of the reason. Then there’s the fact that the F-450 Super Duty is the only one-and-a-half-ton pickup available to the average consumer, an advantage that ultimately elevates this workhorse to a level of its own.

At a Glance

A true beast of burden, the 2012 Ford F-450 Super Duty full-size pickup truck is in a class by itself as the sole one-and-a-half-ton pickup variant available for general consumer use. Furthermore, this behemoth comes in only in the dual-rear-wheel (DRW) configuration with the standard 8.2-foot bed, and is delivered solely in the 6-passenger Crew Cab configuration with its traditional 4 independent front-opening doors. Finally, all trims are delivered with the standard 6.7-liter turbodiesel V8 and 6-speed automatic, and all come with standard part-time 4-wheel drive (4WD), with either manual hi-lo gear selection and manually locking hubs or electronic hi-lo selection and auto-locking hubs, depending on the trim selected. Changes from the 2011 variations are negligible, meanwhile, with a bit more towing and payload capacity the only noteworthy upgrades.

As with the entire Super Duty lineup, the F-450 family consists of the base XL trim, the lower-midlevel XLT, the higher-end Lariat and the almost decadent King Ranch. The lower trims are dedicated work vehicles with few concessions to creature comfort or appearance, while the two higher trims sport a heady selection of standard cabin amenities and exterior panache. Options are plentiful throughout the lineup, but tend to jack the already hefty MSRP into the realm of opulence; sort of an oxymoron in the pickup-truck world. Ford does, however, make available its popular SYNC and Work Solutions packages lineup-wide, both of which are all but de rigueur for the modern workhorse.

Make no mistake, this big pickup is designed to be a working fool. Fuel economy is downright pitiful, the ride, though better than some, will not be mistaken for a luxury sedan, and garaging this monster means a significant addition to the house or the barn. Then there’s the massive turning radius and wide stance that ought to present challenges aplenty in downtown traffic, not to mention pretty near every parking lot on the planet. Owners do, however, get the pleasure of telling anyone who’ll listen that their rig is the biggest, baddest pickup in the county—or at least on the block.

Drivetrain

The sole powertrain available to Ford’s 2012 F-450 Super Duty lineup is a 6.7-liter turbodiesel V8 mated with a 6-speed shiftable automatic transmission. This combo will put out some 400 hp at 2,800 rpm and a whopping 800 lb-ft of torque at 1,600 rpm. Towing capacity tops out at 17,500 pounds with the standard straight hitch, while the available gooseneck or fifth-wheel lash-ups will allow a max of 25,000 pounds. Economy numbers for this potent mill are unavailable, somewhat of a tradition for these larger-than-life vehicles. On a more positive note, an auxiliary transmission fluid cooler is standard with the turbodiesel, while a brake hill-holder and rear limited-slip differential are also delivered with each trim. Finally, the turbodiesel V8 and its accompanying 6-speed automatic come with a tow/haul mode, exhaust braking and a limited-slip rear differential for increased towing capabilities.

The standard part-time 4WD configuration that graces all trims sports manual hi-lo gear selection and manually locking hubs in the XL and XLT, while electronic hi-lo gear selection and auto-locking hubs are standard in the Lariat and King Ranch versions, thereby enabling true shift-on-the-fly capability.

Reviewers are mighty impressed with the turbodiesel’s awesome pulling power. The 6-speed automatic also draws reviewer kudos in allowing this Titanic-sized pickup to cruise uphill almost effortlessly while towing even the heaviest load. More than a few reviewers also remark favorably on the unusual quietness in the diesel at idle. Under heavy acceleration, however, the bombastic bluster from this hefty V8 has reviewers wishing for just a bit more sound insulation in the cab. Finally, the part-time 4WD system is lauded by reviewers as perfectly suited for semi-serious off-road travel.

Ride & Handling

While the F-450 Super Duty will never be confused with anything but what it is, reviewers find it surprisingly compliant on all but the most hard-hearted of roads. The standard 17-inch painted alloy wheels that equip all four trims mount all-season radials and are adept at cushioning most ruts and bumps. Virtually all pickups running with an empty bed are, however, prone to some jittering on broken pavement, and reviewers are quick to point out that Ford’s oversized rig is no exception.

Steering, on the other hand, is described by virtually all reviewers as numb and somewhat ponderous. Like most of the breed, the F-450 line sports a solid live-axle front and rear suspension braced by front and rear stabilizer bars. Such a system is notable for toting heavy loads, but not so much for its alacrity on twisty mountain roads or winding backwoods trails. Overall, however, reviewers are quite taken by this big truck’s adroitness in normal driving conditions.

Though the F-450 Super Duty lineup is more than adequately equipped for bushwacking, according to most reviewers, the optional FX4 Off-Road Package, available trim-wide and with all-terrain tires, skid plates, descent control and trail-taming Rancho shock absorbers, with electronic shift-on-the-fly capability added to the lower two trims, allows this monster to feel right at home over even the most demanding mountain trails. Finally, standard trailer sway control throughout the lineup impresses reviewers, as does the integrated trailer brake controller that’s standard on the XLT, Lariat and King Ranch and optional on the XL.

Cabin & Comfort

Spartan and down-to-earth would describe the 2012 F-450 Super Duty XL trim. This dedicated workhorse sports standard step running boards, along with a trailer hitch and wiring on the outside, with vinyl upholstery, telescoping tilt-wheel steering and air conditioning endowing the cab. Standard entertainment, alas, is confined to an AM/FM in-dash radio with a pair of front-door-mounted speakers.

Moving up to the XLT trim begets a chrome grille, cloth upholstery, remote power door locks, power windows and heated, power-adjustable outside mirrors. Cruise control with steering-wheel-mounted controls also grace this lower-midlevel trim, as does an MP3-capable single-CD player with four speakers and phone pre-wiring.

Climbing into the F-450 Super Duty Lariat, prospective buyers will find such added attractions as tubular running boards, premium leather upholstery, eight-way power-adjustable front bucket seats with power lumbar support and digital keypad power door locks. Added posh is provided by a leather-trimmed steering wheel and center console, with simulated wood trim on the dash and doors, while dual-zone climate control, power-adjustable pedals and rear parking sensors add a little extra comfort and convenience to the ride. Nine speakers, along with Sirius/XM satellite radio, a USB connection and Bluetooth hands-free communications round out the added standard entertainment and telematics features aboard.

The flagship King Ranch takes only the best from its lesser siblings and adds some extra cabin leather, multi-level-heated front seats, a universal remote garage door opener and a rear-view camera to the list of standard goodies.

Options are geared toward both work and comfort, with lower trims eligible for many features found standard in the higher trims. Ford’s touted Work Solutions packages, including the Crew Chief Telematics Package that tracks idle-time, vehicle location and speed, as well as vehicle diagnostics and vehicle maintenance reports with an additional subscription can be complemented by Live-Drive Power Takeoff that powers added job or seasonal power equipment from the transmission whether the vehicle is moving or at idle. A spray-in bedliner, the Heavy-Service Suspension Package and a tailgate step are all handy extras, as is the popular upfitter switch panel that allows added electrical devices to be installed. All of these options, along with the FX4 Off-Road Package, gooseneck/fifth-wheel tow hitches and a Rapid-Heat supplemental cabin heater are offered for all trims, as is remote engine start, a power-sliding rear window and power-folding trailer-towing mirrors.

The XLT and higher trims, meanwhile, can be fitted with upgraded 18-inch cast aluminum wheels, as well as Ford’s well-received SYNC hands-free audio and communications system with GPS directions, traffic alerts and route information, not to mention Bluetooth-assisted communications. Finally, the Lariat and King Ranch trims can be equipped with DVD-based navigation and a power moonroof, with the King Ranch additionally eligible for HD radio, NavTraffic and a DVD-capable dashboard display screen.

Reviewers laud the roominess found in all F-450 Super Duty trims, with many commenting favorably on the under-seat secure stowage offered standard across the lineup. Many reviews, however, are concerned that this big pickup’s cabin decor is becoming a bit dated and that a number of commonly used switches and controls are just out of comfortable reach for the averaged-size driver. Doors, on the other hand, are lauded as being wide enough for easy entry and exit, while seats are described as comfortable in lower trims, downright plush in the higher trims. Most reviewers are quick to point out, as well, that the standard running boards, found on all trims in either step or tubular form, are a downright necessity for clambering into the high cab.

Safety

The 2012 F-450 Super Duty is one hefty pickup truck, obviously a positive thing safety-wise, though perhaps not so much for the driver of anything it hits. Nevertheless, all trims are equipped with 4-wheel antilock brakes (ABS) and electronic brakeforce distribution, as well as traction control and Advance-Trac with Roll Stability Control. Dual front side-mounted airbags, front and rear head airbags and the SOS post-collision safety system are all standard across the lineup, while XLT and higher trims get a standard remote antitheft alarm and turn-signal-integrated mirrors. The Lariat and King Ranch are further equipped with standard front fog/driving lights, while all trims are eligible for the optional exterior back-up chime.

In keeping with their outsized profile, heavy-duty full-size pickups are rarely subjected to the rigorous testing common to their lesser road-sharing brethren. Suffice to say that very few vehicles on today’s roads are going to seriously threaten these beasts.

What Owners Think

Wallet-thumping fuel usage, an over-the-hill cabin look and some dashboard display glitches leave a few owners frustrated with the 2012 F-450 Super Duty, though virtually all concede that they bought this truck for its muscle, not for its gas mileage or its glitz. The huge turning radius takes some getting used to, at least from most first-time owners, while the plastic oil pan leads to worries that a hefty ping from debris or rocks might lead to some costly engine damage. Finally, a number of owners describe the 6-speed automatic transmission as competent, though not without the occasional misstep.

Those owners, however, who need off-the-wall towing capabilities, not to mention decent off-road performance and heavy-duty job requirements, are effusive in their praise of Ford’s F-450 Super Duty lineup. Many owners are pleasantly surprised by this rig’s compliant ride, while others are impressed with its unusually competent handling characteristics. Finally, the roomy cabin, comfy seats and, on the higher trims, the nearly extravagant comfort, convenience and appearance bling, all combine to keep owners mighty happy with their super-size workhorse.

www.cargurus.com


Смотрите также